Budynki Pod Kontrolą

  • Klimatyzacja i wentylacja
  • Instalacje niskoprądowe i przeciwpożarowe
  • Automatyka budynków
FM na co dzień

Zapewnienie ciągłości wytwarzania satysfakcji (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 1)

Redakcja - 14 stycznia 2020

jak utrzymać ciągłość satysfakcji w biurowcu

Pojęcie utrzymania ruchu kojarzy się zazwyczaj z produkcją przemysłową. Jeżeli jednak przejrzymy podstawowe zadania SUR, to znajdziemy wiele analogii do utrzymania technicznego budynków – biurowców, centrów handlowych czy hal sportowo-widowiskowych. Generalna różnica polega na odmiennym charakterze produktu końcowego: w biurowcu jest nim satysfakcja użytkowników. Biurowe utrzymanie ruchu ma na celu zachowanie ciągłości dostarczania pozytywnych doświadczeń. Oczywiście nie chodzi o skrajny idealizm, lecz o stymulowanie pracowników do większej wydajności.

Jeżeli w ten sposób potraktować działania służb zajmujących się technicznym utrzymaniem budynków, łatwo wychwycić oczywiste podobieństwa z klasycznym utrzymaniem ruchu. Pierwszym, być może najważniejszym z nich, jest koncentracja sił oraz środków na tym, aby uniknąć jakichkolwiek przestojów.

Co może zepsuć się w biurowcu?

Pierwszym warunkiem, jaki należy spełnić, aby uchronić się przed awarią, jest identyfikacja najbardziej awaryjnych systemów i urządzeń. Lista tego, co może się zepsuć w biurowcu jest długa. Na potrzeby tego artykułu interesują nas te obszary, które bezpośrednio i w trybie natychmiastowym rzutują na poczucie komfortu oraz poziom satysfakcji użytkowników. Z tego punktu widzenia najbardziej interesujące są następujące typy awarii:

  • przerwy w dostawach energii elektrycznej – jeżeli są spowodowane czynnikami zewnętrznymi, mogą stać się okazją do spektakularnego pokazu działania zasilania awaryjnego – jeżeli nie zadziała zasilanie awaryjne lub przyczyna jest wewnętrzna, blackout wystawia bardzo złe świadectwo działaniu służb technicznych,
  • awarie wind i schodów ruchomych – wywieszka „awaria schodów ruchomych” czy krótkotrwałe zatrzymanie między piętrami, które zazwyczaj nie stwarza większego zagrożenia, może zepsuć pracowicie budowany wizerunek nowoczesnego i komfortowego biurowca,
  • awarie systemów HVAC – ich uciążliwość zależy w głównej mierze od czasu trwania oraz stanu pogody w momencie awarii, np. awaria klimatyzacji trwająca dwie czy trzy godziny może przejść bez wpływu na funkcjonowanie biurowca lub… doprowadzić do przerwania pracy użytkujących go firm,
  • awarie systemów kontroli dostępu – jeżeli biurowiec użytkują firmy generujące intensywny ruch osobowy, problem może okazać się wręcz strategiczny,
  • awarie automatyki parkingowej – posiadają wielki potencjał generowania i eskalowania negatywnych emocji – zarówno wśród użytkowników, jak też gości biurowca,
  • awarie kanalizacji sanitarnej i sprzętu w aneksach kuchennych – choć niegroźne i zdawałoby się marginalne, to bardzo dobrze budują oraz jeszcze lepiej (w przypadku awarii) niszczą dobry wizerunek obiektu i zaufanie do służb odpowiedzialnych za jego utrzymanie.
CZYTAJ:  Cechy doskonałego Facility Managera

Obchody, przeglądy okresowe i naprawy

Gdy już wiemy, gdzie coś może się zepsuć, możemy starać się temu zapobiec. Podstawą sukcesu, czyli utrzymania w ruchu i sprawności newralgicznych systemów budynkowych, jest wiedza o tym, w jakim stanie znajdują się poszczególne urządzenia. Ważnym instrumentem pozyskiwania tej wiedzy są okresowe przeglądy. Część systemów krytycznych (np. zasilanie czy windy) objęta jest kontrolami wynikającymi z przepisów ogólnych. Kontrole i przeglądy pozostałych systemów – np. regularne czyszczenie klimatyzacji – zależą od decyzji zarządcy. Im mocniej tniemy koszty serwisu, tym większa szansa, że system zawiedzie akurat wtedy, gdy będzie najbardziej potrzebny (np. klimatyzacja w czasie upałów).

Nieodzowne są też regularne, dobrze zaplanowane obchody oraz kontrole prowadzone przez pracowników obsługi technicznej. Czym wyższy poziom automatyzacji, tym mniej chodzenia, a przede wszystkim szybsza lokalizacja miejsca awarii i szybsze jej usunięcie. Wszystko po to, aby zapewnić ciągłość wytwarzania satysfakcji użytkowników. Sprawnie działające systemy dają poczucie bezpieczeństwa, budują pozytywny wizerunek firmy na potrzeby promocji zewnętrznej, a także tej adresowanej do własnych pracowników.

 0 0
Udostępnij
Avatar

Redakcja

Previous Post Fit-out: ujawnij oczekiwania, zatwierdź budżet i czekaj na klucze
Next Post Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

Ostatnio opublikowane

  • iot w facility management FM na co dzień

    IoT mówi, jak jest i optymalizuje koszty (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 3)

    29 stycznia 2020
  • ilu techników na metr kwadratowy FM na co dzień

    Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

    21 stycznia 2020
  • jak utrzymać ciągłość satysfakcji w biurowcu FM na co dzień

    Zapewnienie ciągłości wytwarzania satysfakcji (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 1)

    14 stycznia 2020
  • co to jest fit out FM na co dzień

    Fit-out: ujawnij oczekiwania, zatwierdź budżet i czekaj na klucze

    7 stycznia 2020
  • kreatywność w biurze Automatyka budynków

    W jaki sposób przestrzeń biurowa stymuluje kreatywność pracowników i jak ją zabija?

    28 grudnia 2019

Dołącz do nas

Przeczytaj także

  • iot w facility management

    IoT mówi, jak jest i optymalizuje koszty (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 3)

  • ilu techników na metr kwadratowy

    Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

  • Home
  • O nas
  • Kontakt
  • FM Solutions
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Copyright © 2017 ContentHouse

Informujemy, że nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Służą one do rejestracji aktywności użytkownika online, umożliwiają dostosowanie serwisu do preferencji Użytkownika i ułatwiają korzystanie z witryny.
Pliki cookies można blokować za pomocą ustawień wykorzystywanej przez Państwa przeglądarki. Dalsze korzystanie z naszej strony bez wprowadzenia zmian tych ustawień oznacza wyrażenie zgody na ich zapisywanie i akceptację Polityki prywatności. Dowiedz się więcej o Polityce prywatności Akceptuję
Privacy & Cookies Policy
Necessary Always Enabled

Aktualizacja polityki prywatności

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku!

Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych i personalizację treści marketingowych.

Co zyskujesz?

Lepsza jakość strony.
Pokazujemy Ci treści lepszej jakości, a dzięki zebranym danym możemy cały czas je doskonalić.

Wyświetlane reklamy są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb.
Dzięki zbieranym danym, wyświetlamy Ci lepiej dopasowane reklamy, z wyświetlania których możesz łatwo zrezygnować.

Twoje dane są u nas bezpieczne.
Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityki Prywatności.

Na co wyrażasz zgodę?

Klikając przycisk “Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno za pomocą przycisku “x” wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez FM Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k., Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych na stronie tutaj strona klienta przez tutaj nazwa firmy klienta w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług w serwisie oraz w Internecie.
Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w ustawieniach.
Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych oraz Twoich uprawnień z tym związanych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?

Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. FM Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.; ul. Jana Surzyckiego 16c; 30-721 Kraków; NIP: 679-309-77-23; KRS: 0000551587.

Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:
– w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
– w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).
Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam a także badań analitycznych w tych celach.
Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

Twoje prawa

Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć. Więcej przeczytasz tutaj
Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym obecnie jest GIODO. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.
* Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.