Budynki Pod Kontrolą

  • Klimatyzacja i wentylacja
  • Instalacje niskoprądowe i przeciwpożarowe
  • Automatyka budynków
Klimatyzacja i wentylacja

Corporate wellness na fundamencie FM

Redakcja - 4 czerwca 2018

corporate wellness FM

Pojęcie wellness wprowadził w latach 50. XX w. amerykański lekarz Halbert L. Dunn. Tłumaczy się je niekiedy jako „dobrostan” – dobrą kondycję fizyczną, umysłową i duchową. Corporate wellness to dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, której celem jest podniesienie wydajności, kreatywności i lojalności. Działania na rzecz dobrostanu personelu są ściśle związane z obszarem Facility Management. Sukces corporate wellness bez nowoczesnego FM nie jest możliwy – trudno mówić o dbałości o zdrowie w źle wentylowanych, niewłaściwie oświetlonych czy ogrzewanych pomieszczeniach biurowych.

Dla corporate wellness FM jest rodzajem fundamentu: bez właściwie działających instalacji i sprawnego zrządzania budynkiem niemożliwa jest implementacja innych rozwiązań zmierzających do poprawy stanu zdrowia i samopoczucia kadry pracowniczej.

Od świeżych owoców po salę fitness

Na przestrzeni dekad wellness urosło do rangi stylu, a nawet filozofii życia. Nie tylko prywatnego, ale także firmowego, korporacyjnego. Na świecie większość firm realizuje jednorazowe, okresowe lub stałe programy poprawy zdrowia personelu. W Polsce coraz więcej jest pracodawców, którzy oprócz wynagrodzenia oferują na koszt firmy darmowe pakiety medyczne, karnety na siłownię czy świeże owoce.

Pod pojęciem corporate wellness kryje się wiele bardzo różnorodnych działań, w tym m.in.: darmowe badania profilaktyczne, okresowe wyjazdy do ośrodków spa, szkolenia (np. na temat radzenia sobie ze stresem czy unikania chorób zawodowych), zakładanie biurowych stref relaksu (piłkarzyki, gry zręcznościowe, fotele do masażu) czy centrów fitness. Dobre jest każde działanie, które podnosi poziom zadowolenia, a wraz z nim szybkość i bezbłędność wykonania powierzonych zadań.

Zmiany najlepiej zacząć od fundamentów, czyli dobrego projektu, solidnego wykonawstwa poszczególnych systemów i instalacji budynkowych oraz montażu wysokiej klasy wyposażenia pomieszczeń biurowych.

CZYTAJ:  Jak wykorzystać dach biurowca?

Klimat, komfort, bezpieczeństwo

O jakości codziennej pracy w biurze, poczuciu komfortu i zdrowiu personelu decyduje w największym stopniu zapewnienie wysokiego standardu pomieszczeń. Podstawą jest projekt, który uwzględnia możliwie najpełniej przyszłe funkcje pomieszczenia. Jeżeli ma ono służyć pracy biurowej, powinno mieć przede wszystkim dobrze dobrane oświetlenie – zgodne z normami, ale też uwzględniające indywidualne potrzeby.

Fundamentalną kwestią jest wysoka jakość powietrza. Można ją zapewnić dzięki wydajnej, zdalnie sterowanej lub automatycznie reagującej na zmianę warunków wentylacji. Trzeci nieodzowny warunek poczucia komfortu to zapewnienie odpowiedniej temperatury w pomieszczeniach, niezależnie od zewnętrznych warunków pogodowych. Warto też zadbać o komfort akustyczny, czyli właściwe wyciszenie pomieszczeń biurowych – odcięcie ich od źródeł uciążliwego i patogennego hałasu.

Stworzenie niezbędnych podstaw corporate wellness wymaga dziesiątków cząstkowych, technicznych decyzji, które muszą być podjęte już w fazie projektowej. W przeciwnym razie zainstalowanie odpowiednich systemów (w interesującym nas przypadku przede wszystkim oświetleniowych i HVAC) może wygenerować niepotrzebne koszty, a nawet okazać się niemożliwymi do realizacji.  Dlatego warto zastanowić się nad kompleksową (projekt, wykonawstwo, serwis) usługą firmy FM.

Doradztwo doświadczonego facility managera pozwoli nie tylko uniknąć podstawowych błędów, ale przede wszystkim wybrać rozwiązania optymalne dla konkretnego budynku.

Firma FM może także wspierać dodatkowe działania w sferze corporate wellness, np. zapewnić dostawy zdrowych posiłków, zorganizować i poprowadzić strefę relaksu (salkę fitness, boisko do squasha, stanowiska do masażu), przeprowadzić badania i optymalizację biurowego mikroklimatu. Zakres outsourcingowanych usług jest zależny od potrzeb i oczekiwań klienta.

Współczesna branża FM zmierza w stronę modelu, w którym nie mówi się już o palecie usług, lecz o całościowym i kompletnym zarządzaniu wszelkimi procesami zachodzącymi w budynku – połączeniu dbałości o właściwe funkcjonowanie udogodnień z ich kreowaniem na życzenie klienta.

CZYTAJ:  Jaka podłoga do biura? Winyl, wykładzina, a może drewno?
 1 0
Udostępnij
Avatar

Redakcja

Previous Post Jaka podłoga do biura? Winyl, wykładzina, a może drewno?
Next Post Budownictwo autonomiczne. Fikcja czy spełniające się marzenie?

Ostatnio opublikowane

  • iot w facility management FM na co dzień

    IoT mówi, jak jest i optymalizuje koszty (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 3)

    29 stycznia 2020
  • ilu techników na metr kwadratowy FM na co dzień

    Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

    21 stycznia 2020
  • jak utrzymać ciągłość satysfakcji w biurowcu FM na co dzień

    Zapewnienie ciągłości wytwarzania satysfakcji (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 1)

    14 stycznia 2020
  • co to jest fit out FM na co dzień

    Fit-out: ujawnij oczekiwania, zatwierdź budżet i czekaj na klucze

    7 stycznia 2020
  • kreatywność w biurze Automatyka budynków

    W jaki sposób przestrzeń biurowa stymuluje kreatywność pracowników i jak ją zabija?

    28 grudnia 2019

Dołącz do nas

Przeczytaj także

  • iot w facility management

    IoT mówi, jak jest i optymalizuje koszty (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 3)

  • ilu techników na metr kwadratowy

    Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

  • Home
  • O nas
  • Kontakt
  • FM Solutions
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Copyright © 2017 ContentHouse

Informujemy, że nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Służą one do rejestracji aktywności użytkownika online, umożliwiają dostosowanie serwisu do preferencji Użytkownika i ułatwiają korzystanie z witryny.
Pliki cookies można blokować za pomocą ustawień wykorzystywanej przez Państwa przeglądarki. Dalsze korzystanie z naszej strony bez wprowadzenia zmian tych ustawień oznacza wyrażenie zgody na ich zapisywanie i akceptację Polityki prywatności. Dowiedz się więcej o Polityce prywatności Akceptuję
Privacy & Cookies Policy
Necessary Always Enabled

Aktualizacja polityki prywatności

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku!

Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych i personalizację treści marketingowych.

Co zyskujesz?

Lepsza jakość strony.
Pokazujemy Ci treści lepszej jakości, a dzięki zebranym danym możemy cały czas je doskonalić.

Wyświetlane reklamy są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb.
Dzięki zbieranym danym, wyświetlamy Ci lepiej dopasowane reklamy, z wyświetlania których możesz łatwo zrezygnować.

Twoje dane są u nas bezpieczne.
Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityki Prywatności.

Na co wyrażasz zgodę?

Klikając przycisk “Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno za pomocą przycisku “x” wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez FM Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k., Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych na stronie tutaj strona klienta przez tutaj nazwa firmy klienta w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług w serwisie oraz w Internecie.
Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w ustawieniach.
Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych oraz Twoich uprawnień z tym związanych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?

Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. FM Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.; ul. Jana Surzyckiego 16c; 30-721 Kraków; NIP: 679-309-77-23; KRS: 0000551587.

Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:
– w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
– w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).
Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam a także badań analitycznych w tych celach.
Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

Twoje prawa

Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć. Więcej przeczytasz tutaj
Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym obecnie jest GIODO. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.
* Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.