Budynki Pod Kontrolą

  • Klimatyzacja i wentylacja
  • Instalacje niskoprądowe i przeciwpożarowe
  • Automatyka budynków
FM na co dzień

Czy warto kontrolować kontrolerów?

Redakcja - 20 listopada 2019

kontrola ochroniarzy

Ochroniarz, konserwator, spec utrzymania ruchu – to osoby, którym powierzamy bezpieczeństwo własne, pracowników i mienia. Zazwyczaj sprawdzamy referencje przedstawicieli wymienionych służb przed skorzystaniem z ich usług. Czy to wystarczy? Praktyka podpowiada, że nie zawsze – kontrolowanie kontrolujących nie jest świadectwem nadmiernej ostrożności, lecz powinno być rutynowym działaniem.

Nadzór nad pracą osób, którym powierzamy sprawy bezpieczeństwa (ludzi, miejsc, systemów), nabiera szczególnego sensu wtedy, gdy w grę wchodzą obchody po ustalonej trasie i odwiedzanie określonej liczby punktów (obiektów, maszyn, urządzeń, pomieszczeń). W takich sytuacjach zawsze pojawia się pokusa skracania trasy lub przeprowadzania kontroli wyłącznie „na papierze”.

Ochroniarz i serwisant to tylko ludzie

Pracownik ochrony zazwyczaj nie przypomina Johna Rambo – nie tylko uzbrojeniem i muskulaturą, ale przede wszystkim pod względem obowiązków. Podstawową czynnością wielu ochroniarzy jest uciążliwe, wielogodzinne stanie, krążenie po małych rewirach lub odwrotnie – czekają ich długotrwałe marsze w czasie obchodów budynków i otaczających je terenów. To praca nużąca, monotonna i zwyczajnie nudna. Jeżeli zaniedba się właściwego nadzoru ochroniarzy, może to doprowadzić do narastania zjawiska symulowania pracy lub wykonywania jej niedbale. O tym, na ile powszechne jest to zjawisko, najlepiej świadczą systemy elektronicznej kontroli pracy ochroniarzy.

Niezależnie od tego, jak bardzo doświadczona jest agencja ochrony, jakie wartości deklaruje, nie jest w stanie zagwarantować, że każdy z jej pracowników jest w stu procentach godny zaufania. Wielokrotnie dowiedziono, że świadomość, że jest się sprawdzanym, bardzo podnosi jakość pracy. Zasada ta dotyczy też pracowników utrzymania ruchu w biurowcach, centrach handlowych i innych obiektach wielkopowierzchniowych.

Elektroniczna smycz (?)

Systemy elektronicznego nadzoru są chętnie wykorzystywane w firmach, gdzie pracownicy są też zatrudniani na zmiany nocne, i w obszarach pozbawionych monitoringu wizyjnego, który to brak szczególnie sprzyja różnym drobnym nadużyciom. Wszystkie tego typu rozwiązania opierają się na zastosowaniu nadajników i bezdotykowych punktów kontrolnych. Człowiek wyposażony w nadajnik jest odnotowywany w systemie, gdy mija punkt kontrolny.

CZYTAJ:  Zapewnienie ciągłości wytwarzania satysfakcji (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 1)

Technicznie możliwe jest takie przeprowadzenie całej operacji, aby nadzorowana osoba nie miała świadomości, że porusza się pod elektroniczną kontrolą. Znacznie trudniej stwierdzić, czy pracownik (poza dotarciem do określonego miejsca) wykonał takie czynności jak „obserwacja” lub „sprawdzenie poprawności działania”. Do tego celu niezbędny jest monitoring wizyjny.

Elektronika nie zastąpi zaufania

Pomimo możliwości oferowanych przez elektronikę, nie zastąpi ona zaufania. Najlepszym sposobem na zapewnienie sobie i firmie poczucia bezpieczeństwa jest podjęcie współpracy z renomowanymi wykonawcami. Jeżeli zależy nam na komforcie i załatwieniu wielu spraw jedną umową, najlepszym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z doświadczoną firmą z branży FM.

Skuteczną formą kontroli służb nadzorczych są też audyty. Opinia zewnętrznej agencji ochrony czy firmy serwisowej może ujawnić luki w systemie lub narastające od lat zaniedbania.

 0 0
Udostępnij
Avatar

Redakcja

Previous Post Cechy doskonałego Facility Managera
Next Post Jak FM przygotowuje się do nadejścia zimy?

Ostatnio opublikowane

  • iot w facility management FM na co dzień

    IoT mówi, jak jest i optymalizuje koszty (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 3)

    29 stycznia 2020
  • ilu techników na metr kwadratowy FM na co dzień

    Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

    21 stycznia 2020
  • jak utrzymać ciągłość satysfakcji w biurowcu FM na co dzień

    Zapewnienie ciągłości wytwarzania satysfakcji (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 1)

    14 stycznia 2020
  • co to jest fit out FM na co dzień

    Fit-out: ujawnij oczekiwania, zatwierdź budżet i czekaj na klucze

    7 stycznia 2020
  • kreatywność w biurze Automatyka budynków

    W jaki sposób przestrzeń biurowa stymuluje kreatywność pracowników i jak ją zabija?

    28 grudnia 2019

Dołącz do nas

Przeczytaj także

  • iot w facility management

    IoT mówi, jak jest i optymalizuje koszty (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 3)

  • ilu techników na metr kwadratowy

    Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

  • Home
  • O nas
  • Kontakt
  • FM Solutions
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Copyright © 2017 ContentHouse

Informujemy, że nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Służą one do rejestracji aktywności użytkownika online, umożliwiają dostosowanie serwisu do preferencji Użytkownika i ułatwiają korzystanie z witryny.
Pliki cookies można blokować za pomocą ustawień wykorzystywanej przez Państwa przeglądarki. Dalsze korzystanie z naszej strony bez wprowadzenia zmian tych ustawień oznacza wyrażenie zgody na ich zapisywanie i akceptację Polityki prywatności. Dowiedz się więcej o Polityce prywatności Akceptuję
Privacy & Cookies Policy
Necessary Always Enabled

Aktualizacja polityki prywatności

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku!

Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych i personalizację treści marketingowych.

Co zyskujesz?

Lepsza jakość strony.
Pokazujemy Ci treści lepszej jakości, a dzięki zebranym danym możemy cały czas je doskonalić.

Wyświetlane reklamy są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb.
Dzięki zbieranym danym, wyświetlamy Ci lepiej dopasowane reklamy, z wyświetlania których możesz łatwo zrezygnować.

Twoje dane są u nas bezpieczne.
Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityki Prywatności.

Na co wyrażasz zgodę?

Klikając przycisk “Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno za pomocą przycisku “x” wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez FM Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k., Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych na stronie tutaj strona klienta przez tutaj nazwa firmy klienta w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług w serwisie oraz w Internecie.
Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w ustawieniach.
Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych oraz Twoich uprawnień z tym związanych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?

Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. FM Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.; ul. Jana Surzyckiego 16c; 30-721 Kraków; NIP: 679-309-77-23; KRS: 0000551587.

Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:
– w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
– w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).
Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam a także badań analitycznych w tych celach.
Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

Twoje prawa

Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć. Więcej przeczytasz tutaj
Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym obecnie jest GIODO. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.
* Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.