Budynki Pod Kontrolą

  • Klimatyzacja i wentylacja
  • Instalacje niskoprądowe i przeciwpożarowe
  • Automatyka budynków
Klimatyzacja i wentylacja

Najczęstsze awarie w urządzeniach klimatyzacji

Redakcja - 7 czerwca 2017

Brak profesjonalnego serwisowania urządzeń, niezwracanie uwagi na drobne, wczesne objawy awarii, nieprawidłowy montaż, a nawet skoki napięcia w budynku, mogą spowodować awarię klimatyzatora. Co jest najczęstszą przyczyną awarii urządzeń klimatyzacyjnych? I z jakimi objawami usterek  koniecznie należy zgłosić się do profesjonalnego serwisu klimatyzacji?

Najczęstsze problemy i awarie klimatyzatorów

Klimatyzator to urządzenie, które nierzadko musi działać w niesprzyjających warunkach – wysokich temperaturach, zapylonym środowisku niemalże bez przerwy. Trudno się zatem dziwić, że niekiedy może dość do jego awarii. Zwłaszcza jeśli nie był regularnie poddawany przeglądom.

Typowe problemy z klimatyzacją obejmują:

Niedrożność przewodów odprowadzających skroploną parę wodną (co wynikać może z zanieczyszczenia klimatyzatora bądź zatkania przewodu jakimś większym elementem). Efektem jest kapiąca na ziemię, z urządzenia woda, która nie znajduje ujścia,

Awarię elementu elektronicznego spowodowaną np. skokiem napięcia. W takiej sytuacji klimatyzator nie chce się włączyć, sygnalizuje błąd poprzez system diagnostyczny, przegrzewa się.

Za małą ilość czynnika chłodniczego w układzie, co wynikać może z nieszczelności, a prowadzi do rwanej, nieregularnej pracy klimatyzatora (sprężarka włącza się i wyłącza), spalenia sprężarki, zauważalnie nieefektywnej pracy urządzenia.

Zabrudzone filtry powietrza, które prowadzą do nieefektywnej pracy. W efekcie rośnie pobór mocy, a urządzenie nie działa. W ekstremalnych sytuacjach, urządzenie może całkowicie odmówić współpracy bądź może dojść do zniszczenia układu. Brudne filtry powietrza to również zanieczyszczone powietrze w budynku.

CZYTAJ:  Woda lodowa czy freon? Jaki system klimatyzacji będzie najlepszy?

Najczęstsze objawy awarii klimatyzatora, których nie wolno lekceważyć

Niektóre usterki nie wpływają aż tak znacząco na żywotność klimatyzatora (powodując jednak obniżenie efektywności jego pracy). Inne mogą w krótkim czasie doprowadzić do awarii urządzenia bądź nieodwracalnie je zniszczyć. Dlatego bezwzględnie należy wezwać serwis klimatyzacji kiedy:

  • z urządzenia wydobywa się dym, czuć swąd spalenizny,
  • urządzenie pracuje znacznie głośniej niż zwykle,
  • urządzenie, mimo odgłosów pracy, jest całkowicie nieefektywne,
  • z parownika urządzenia cieknie woda,
  • jeśli urządzenie mające funkcje autodiagnostyki informuje o awarii.

Zaniepokoić powinien też nieprzyjemny zapach wydobywający się z urządzenia. Świadczy o rozwoju pleśni lub grzybów i informuje o konieczności szybkiego wyczyszczenia klimatyzatora. Jego trwałość czy jakość pracy nie są wtedy wprawdzie zagrożone, ale zanieczyszczony klimatyzator emituje szkodliwe dla ludzi związki.

Klimatyzatory, jak wszystkie urządzenia z częściami elektronicznymi i mechanicznymi, mogą ulegać awarii. Regularne serwisowanie i zwracanie uwagi na wszelkie nieprawidłowości pracy urządzenia pozwalają przedłużyć jego żywotność i obniżyć koszty eksploatacji Dlatego nie ignorujmy nawet małych objawów tego, że coś mogło się popsuć.

Tags | awaria, klimatyzacja, klimatyzatory
 0 0
Udostępnij
Avatar

Redakcja

Może Ci się spodobać:

czyszczenie kanałów wentylacyjnych Klimatyzacja i wentylacja

Szczotką, lodem i robotem – metody czyszczenia i dezynfekcji kanałów wentylacyjnych

21 listopada 2017
mężczyzna z tabletem i wizualizacją budynku Automatyka budynków

Automatyka budynkowa – moda, wygoda, a może konieczność?

3 listopada 2017
klimatyzacja Klimatyzacja i wentylacja

Woda lodowa czy freon? Jaki system klimatyzacji będzie najlepszy?

29 sierpnia 2017
mikroklimat w środowisku pracy Klimatyzacja i wentylacja

Biurowa prognoza pogody – praktyczne korzyści z pomiarów mikroklimatu

20 marca 2018

Previous Post Zamknięty czy otwarty? Który system automatyki budynków wybrać?
Next Post Jak dobrać urządzenia wentylacyjne do pomieszczenia?

Ostatnio opublikowane

  • iot w facility management FM na co dzień

    IoT mówi, jak jest i optymalizuje koszty (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 3)

    29 stycznia 2020
  • ilu techników na metr kwadratowy FM na co dzień

    Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

    21 stycznia 2020
  • jak utrzymać ciągłość satysfakcji w biurowcu FM na co dzień

    Zapewnienie ciągłości wytwarzania satysfakcji (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 1)

    14 stycznia 2020
  • co to jest fit out FM na co dzień

    Fit-out: ujawnij oczekiwania, zatwierdź budżet i czekaj na klucze

    7 stycznia 2020
  • kreatywność w biurze Automatyka budynków

    W jaki sposób przestrzeń biurowa stymuluje kreatywność pracowników i jak ją zabija?

    28 grudnia 2019

Dołącz do nas

Przeczytaj także

  • iot w facility management

    IoT mówi, jak jest i optymalizuje koszty (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 3)

  • ilu techników na metr kwadratowy

    Ilu techników na metr kwadratowy? (Utrzymanie ruchu w biurowcu, cz. 2)

  • Home
  • O nas
  • Kontakt
  • FM Solutions
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI

Copyright © 2017 ContentHouse

Informujemy, że nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Służą one do rejestracji aktywności użytkownika online, umożliwiają dostosowanie serwisu do preferencji Użytkownika i ułatwiają korzystanie z witryny.
Pliki cookies można blokować za pomocą ustawień wykorzystywanej przez Państwa przeglądarki. Dalsze korzystanie z naszej strony bez wprowadzenia zmian tych ustawień oznacza wyrażenie zgody na ich zapisywanie i akceptację Polityki prywatności. Dowiedz się więcej o Polityce prywatności Akceptuję
Privacy & Cookies Policy
Necessary Always Enabled

Aktualizacja polityki prywatności

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku!

Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych i personalizację treści marketingowych.

Co zyskujesz?

Lepsza jakość strony.
Pokazujemy Ci treści lepszej jakości, a dzięki zebranym danym możemy cały czas je doskonalić.

Wyświetlane reklamy są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb.
Dzięki zbieranym danym, wyświetlamy Ci lepiej dopasowane reklamy, z wyświetlania których możesz łatwo zrezygnować.

Twoje dane są u nas bezpieczne.
Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityki Prywatności.

Na co wyrażasz zgodę?

Klikając przycisk “Przejdź do serwisu” lub zamykając to okno za pomocą przycisku “x” wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez FM Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k., Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych na stronie tutaj strona klienta przez tutaj nazwa firmy klienta w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług w serwisie oraz w Internecie.
Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w ustawieniach.
Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności. Więcej informacji na temat zasad przetwarzania danych osobowych oraz Twoich uprawnień z tym związanych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Kto jest administratorem Twoich danych?

Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. FM Solutions Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.; ul. Jana Surzyckiego 16c; 30-721 Kraków; NIP: 679-309-77-23; KRS: 0000551587.

Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:
– w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
– w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).
Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam a także badań analitycznych w tych celach.
Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

Twoje prawa

Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć. Więcej przeczytasz tutaj
Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym obecnie jest GIODO. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.
* Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.